Правила польотів на повітряних кулях
Кам'янець - Подільський - історичний, туристичний і звичайно повітроплавний центр України. Його неординарне географічне розташування сприяє тому, що повітряні кулі в Кам'янці літають частіше, ніж у будь-яких інших містах.
Саме в Кам'янець - Подільському було встановлено рекорд прольоту трьох куль під мостом висотою 54 метри. Саме в Кам'янці кулі літають над старою фортецею, і в ній же влаштовують найкрасивіші нічні світіння. Саме в Кам'янці повітроплавці щороку збираються на змагання за кубок Поділля. І, звичайно ж, саме Кам'янець-Подільський вважається одним з найкрасивіших місць для польотів на повітряних кулях.
Зона польотів – коло з радіусом 24 км з центром на основному стартовому майданчику «Аеродром» за виключенням сектора, поміченого синьою лінією. По вертикалі район польотів обмежений абсолютною висотою 1500 м.
Місцевість району – пагориста , розташована в південно-західній частині Подільської височини, найбільше перевищення складає 362 м . В усіх частинах району польотів розташовані лісові масиви середньою площею до 10 кв. км. Грунт – чорнозем.
На південь від м. Кам'янець–Подільський протікає р. Дністер, через район польотів проходять каньйони річок Смотрич, Мукша, в західній частини району – р. Збруч (всі названі – ліві притоки р. Дністер).
ІНСТРУКЦІЯ ПРО ПОВЕДІНКУ ОСОБИ НА БОРТУ ПІД ЧАС ПОЛЬОТУ ТЕПЛОВОГО АЕРОСТАТА
1. Політ, як факт:
Польоти проводяться рано-вранці – приблизно з 5 до 9 години ранку, або ввечері з 17 до 21 години (не пізніше, ніж через 3 години після сходу і не раніше ніж за 3 години до заходу, але обов‘язково у світлий час доби). При сильному вітрі – понад 5 м/с та/або опадах польоти ТА взагалі не проводяться. Аеростат завжди летить зі швидкістю вітру. Вітер є єдиним фактором, який рухає аеростат горизонтально. Тому місце приземлення не завжди можливо точно визначити, навіть під час старту. Шум пальників ТА – приблизно 115 Db, внаслідок чого пілот та організатори не гарантують стійкого зв’язку (під час польоту) з родичами та близькими пасажира – див. п.5. Пасажиру необхідно врахувати, що команді необхідно провести післяполітне обслуговування, на яке витрачається до 2-х годин.
Окрім того згідно з Розділом VI Повітряного кодексу України:
Ст. 36: «При виконанні завдання на політ кожний член екіпажу має право відмовитися від його виконання, якщо, на його думку, є аргументоване побоювання за благополучне завершення польоту».
Ст. 36: «… командир цивільного повітряного судна (пілот) має право:
1) приймати остаточне рішення про виліт, політ і посадку повітряного судна…;
2) віддавати в межах своєї компетенції будь-якій особі, яка перебуває на борту повітряного судна, розпорядження і команди, які підлягають беззаперечному виконанню;
3) вживати всіх необхідних заходів, у тому числі і примусових, до осіб, які своїми діями створюють загрозу безпеці
польоту і не підкоряються його розпорядженням;
… »
2. Організаційні питання (спосіб прибуття на місце старту, евакуація з місця приземлення)
Пасажиру необхідно прибути до місця проведення передпольотного брифінгу, оголошеного завчасно. Окремо взятий ТА може взяти на борт від 1 до 4 осіб, в залежності від типу ТА.
Питання методу транспортування (вибір транспортного засобу) до місця старту/з місця приземлення необхідно вирішити ДО ПОЛЬОТУ!
Допомога екіпажу в післяпольотних процедурах буде сприйнята з великою вдячністю.
3. Форма одягу.
Будь-яка, але не парадна, переважно спортивна, така, яку не шкода забруднити. Жінкам слід категорично утримуватися від взуття на високих підборах, рекомендуємо туристичні черевики або кросівки. Бажано головний убір –кепка, блайзер, хустка.
4. Дії при підготовці ТА.
Головна задача пасажира – не заважати команді виконувати передполітну підготовку. Хоч він зобов‘язаний надати посильну допомогу команді на першу вимогу командира екіпажу.
5. Дії під час польоту
НІЧОГО РУКАМИ НЕ ЧІПАТИ!
Дозволяється виявляти подив, стримано в захваті фіксувати те, що відбувається за допомогою підручних засобів (вітається компактне фото/кіно/відео обладнання).
З врахуванням абз.2 п.1 пілот не завжди взмозі відповісти на ваші запитання та запити. Виходячи з міркувань, що викладено там само, просимо утриматись від висловів на зразок "а давайте полетимо туди-то…!" Пересування всередині коша здійснюється без стрибків і топтання, в основному – за командою пілота, з врахуванням того, що ваше положення в коші не повинно заважати вищезгаданому керувати польотом.
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
брати в політ домашніх/диких тварин та дітей, зріст яких менше за борт коша (визначається індивідуально), відправлятися в політ в стані алкогольної/іншої інтоксикації; палити під час польоту.
ТУАЛЕТУ НА БОРТУ НЕМАЄ!
6. Дії при приземленні
За командою пілота про приземлення пасажир повинен заховати, зафіксувати особисті речі (бінокль, фотоапарат, валізу). Під час дотикання кошем землі, ноги пасажира повинні бути напівзігнуті. Категорично забороняється триматися за борт коша, виключно за мотузку поручня всередині коша. Покидати кошик (в т.ч. див. п.5) без команди пілота категорично забороняється!
Якщо у вас явно виражений страх перед висотою, або ви схильні до нетрадиційних методів суїциду, спробуйте вибрати інший спосіб реалізації боротьби з цими утаємниченими потягами.